torsdag 9. september 2010

Søte, små barnehender og barneføtter

Noko av det skjønnaste som fins er søte, små barnehender og barneføtter. Men eg ser på mine eldste at hendene og føttene kanskje ikkje har den samme sjarmen som dei hadde då dei var mindre... Det er minstemann som har dei skjønnaste hendene og føttene no, men om ikkje lenge vil han også bli større og om etterkvart blir antakeligvis hendene og føttene hans større enn mine. Derfor ville eg forevige dei nydelige, små hendene og føttene som han har no. Eg vil hugse dei... for alltid...
(Og så kan vi heller ta nye bilder når han blir stor, og sammenlikne mine og hans hender då også)
Vi har jo litt handavtrykk fra ungane, både i gips og i rammer. Men kjekt med bilder også :)

Hva er kosteligere enn et barns hånd i din?  Så liten, så myk, så varm, som en kattunge som kroer seg  på fanget ditt.
~Marjorie Holmes~

Mi hand og minstemann si hand 
(32 år vs 4 år)

To lubne barnehender
så nydelige små,
og hver en liten knoke
har smilehuller på

For disse barnehender
det føles godt å ha
en mammahånd og pappahånd
på første skoledag

Og hendene de vokser
de blir til ungdomshånd
de leier på sin kjæreste
og knytter sterke bånd

Så blir de voksne hender
med glatt og gyllen ring
de jobber og de strever
og får seg nye ting

Men innimellom strevet
et kjærtegn nå og da
av myke gode hender
på den du holder av

Til slutt så blir de gamle
og legger seg til ro
med preg av hele livet
for disse hender to?



Mothers hold their children's hands for a short while, but their hearts forever. 
 ~Ukjent

Min fot og hans fot. No har eg riktignok ikkje så veldig stor fot... den er størrelse 37, så det skal ikkje så mykje til for å ta igjen meg (eldstejenta på 10 er der nesten).

Det hender du blir lei deg
fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker alle steder
og gjør deg ganske sliten.


Men hver dag blir jeg større
tenk en dag blir jeg stor.
Og alle mine avtrykk 
blir bare svake spor.


Her er et lite avtrykk
så du kan huske og forstå.
Hvor søte mine føtter var...
Den gang de var så små.

1 kommentar:

  1. Barnehender og føtter er bare nydelig♥
    Rett og slett ikke mer å si om den saken;)
    Minner meg om at det er på tide å ta nye bilder av hender og føtter her i huset også! Tiden flyr jo....

    Ha en fantastisk helg!
    Klem♥

    SvarSlett

Set stor pris på kommentarer, om du ikkje har konto så merker du innlegget med "anonym" :)