mandag 6. september 2010

Familieferie med telt (og Moysanden camping)

I år valgte vi å bruke telt når vi skulle på ferie. Idèen kom då eg var lei av å søke etter ledige hytter og passende reisemål på nettet (det er like kjedelig kvart år). Eg var (som eg tidligare har skrevet) litt spent på det heile sidan vi aldri har telta med barn, og eg har ikkje så mykje erfaring fra det tidligare heller, men ungane reagerte som forventa då eg fortalte dei det- dei elska idèen!
Først tenkte vi å bruke eit gammelt hustelt:

Husteltet var sikkert passelig stort, men mangla insektsnetting, hadde kun eitt "soverom", var uten golv og antakeligvis ikkje vanntett.

Derfor kjøpte vi oss eit nytt:
Eit telt fra Jysk... Vi skulle egentlig ha eit anna, men det var utsolgt. Og etter å ha prøvd dette i ei veke på ferie så kom vi fram til at det var passe stort og fungerte fint til familien vår på fem. Dette har to "soverom", eit oppholdsrom i midten og har insektsnetting på "soveromma". Vi visste at det var kraftig regn i vente, og var spent på korleis teltet ville tåle dèt. Men teltet holdt fint i dei to dagane det var ein del regn og vind... heldigvis :)


Alternativt tørkestativ :) Eg hadde med tørkesnorer, men gløymte klesklyper (så det er notert til neste gong vi skal telte). Vi vaska ikkje noko særlig med kle, det var mest håndkle og badetøy som måtte tørkes- og då var bilen og teltsnorene fine å bruke.


Moysanden camping


Valget av campingplass var egentlig tilfeldig. Vi fekk tips om å prøve Moysanden Camping, som ligg mellom Arendal og Grimstad. Og eg er veldig fornøgd med at vi valgte den! For sjølv om vi var forberedt på at telt-livet var primitivt, så var det veldig fint å kunne vere på ein campingplass med nytt og bra sanitæranlegg!

Bildet ovanfor er fra kjøkkenet på Moysanden Camping. Her var det to komfyrer med steikeovn, og to bord med stoler. Alt var kvitt, lyst og fint- og det var veldig greit å kunne sitte her og ete maten vår når regnet hølja ned utanfor. For det blir jo til at ein som oftest sit utanfor teltet og et mat og finn på ting- men når det regner kan teltlivet føles litt "innestengt"- og då var det koselig å ha eit rom der ein kunne lage/koke/steike seg mat... og også finne strøm så ein kunne lade opp diverse ting som trong det (som nintendo ds og ulike kameraer).

Sanitæranlegget var også kjempeflott. Dei hadde laga til ein eigen del for ungane, med fargerike lys i taket. Her var det også toalett og vasker i barnestørrelse, og dusjer som var tilpassa dei små.
Dusjane og toaletta for dei voksne var også kjempebra. Kvar enkelt dusj og do var på eigne rom, så ein slapp å dusje, eller gå på do ,vegg i vegg med andre.


Vi hadde med oss eit piknikteppe (med plast i bunnen) som blei mykje brukt ute, til å leike eller gjere andre ting på.

Mellomstejenta med nye kle :)

Teltliv i vind og vær:
Reisemål blei ikkje skikkelig bestemt før kvelden før vi skulle reise. Det var regn overalt i Norges land (unntatt lengst i nord), men vi valgte staden der det virka som om det ville komme minst regn; sørlandet.

Vi hadde eit par dager med skikkelig bra vèr (der vi kunne vere på stranda), og eit par dager med mykje regn og vind. Ellers så var det litt sol og litt skyer- heilt greit teltvèr.

Dei dagane det regna reiste vi til Arendal, der vi gjekk litt i butikker og var på kafè. Då vi kom tilbake til campingplassen kledde dei fleste på seg regnkle og gjekk ut i ruskevèret- artig å vere på stranda i regnet og vinden når ein er skikkelig kledd :)

I regnvèr var det fint å kunne ete inne på kjøkkenet dei hadde på campingplassen, og om kvelden satt vi inne i teltet. Det var litt kaldt og fuktig- så då var det godt å ha på seg litt varmere kle og teppe over beina. Det var koselig og det gjekk heilt fint, men eg er glad for at det ikkje regna meir enn det gjorde. For det er nok kjekkere å telte når vèret er bra, ja! Litt regn gjer ingenting, men i lengden kan det fort bli litt kjedelig. Det var deilig når regnet ga seg, og folk begynte å bevege seg utanfor det dei hadde søkt tilflukt i. Campingplassen vart med ein gong full av liv igjen :)

Moysanden camping har gratis trådløst internett, så då surfa eg litt på mobilen min kvar kveld for å sjå korleis morgendagens vèr blei.


Mat:
Vi brukte mest mat som tålte litt romtemperatur. Sånn som brød, knekkebrød, vatn, syltetøy, smør, frukt og nugatti. Men vi kjøpte også melk til nokre av måltida og andre ting som blei ete opp på eitt måltid. Vi hadde med oss fryseboks med fryseelement også, men det var ikkje så ofte vi bytta ut elementa. Når vi gjorde dèt så kunne vi ha litt anna mat tilgjengelig også.

Ellers så var det gatekjøkken på campingplassen, så der åt vi eit par kvelder. Og nokre dager åt vi i byen.

Botnen av ein juicekartong... Det er med andre ord ikkje lurt å åpne ein juicekartong, lage eit lite hòl i den, og la den stå over natta. Då kan den fylles med maur ;)


Andre insekter:
Eg var litt spent på om det kunne bli mykje knott og mygg om kveldane, men det vart det ikkje! (Kanskje pga vèret?). Litt insekt spaserte rundt i taket vårt om kveldane, når vi bevegde oss "innendørs"- men ikkje sånn at det var spesielt plagsomt. Eg spraya meg med myggspray for sikkerhets skyld *hehe*

Vi passa på å ha glidelåsane til "soveromma" godt igjen, sånn at ingenting lurte seg inn dit og vi kunne sove i fred om natta.

Natt og dag på telt-ferie:
Der teltet vårt stod kom sola i 8-9 tida om morningen. Ein dag merka vi at det var litt varmt då vi våkna om morningen, men dei andre dagane merka vi ikkje så mykje til det. Sola forsvann i 20 tida om kvelden, så teltet var akkurat passe temperert om kvelden når vi la oss også.

Om dagen var vi stort sett utanfor teltet, enten på campingplassen eller på små bilturer til diverse severdigheter o.a.

Ungane la seg litt seinare enn dei ville gjort heime. Litt av grunnen var at minstemann gjerne sov litt på bilturane vi hadde om dagen, og ikkje var så veldig trøtt når det lèi ut på kveld- og jentene la seg etter at han sovna. Desse kveldane brukte han ei stund på å sovne, og då hjalp det ikkje akkurat at det var masse unger som leika utanfor. Men pytt- vi var jo på ferie :)

Vi satte oss gjerne inn i teltet når klokka blei 21-22, sidan det då blei litt kaldere og mørkere å sitte ute.


Telt-naboer:
Dei første dagane hadde vi ganske god plass rundt teltet, mens vi dei siste dagane hadde andre telt nesten vegg i vegg med vårt eige telt. Campingplassen var ganske full, så då var det om å gjere å telte der ein fann ein liten og ledig flekk. Eg kan ikkje hugse å ha lagt merke til det før, men det er ganske mange familier som ferierer i telt! Vi har tidligare budd mest i hytter, det har eg syntest har vore enklast med små barn. Mens eg no oppdaga at det faktisk er mange familier, med både store og ganske små barn, som telter. Det er meir vanlig enn eg trudde.


Ein fekk jo naboene ganske nært innpå seg til tider. Nokre kvelder satt eg og mannen inne i teltet, mens naboene satt ute på andre sida av telt-veggen vår. Ein kunne også høyre snorking fra andre telt, om natta. Og ein morning våkna vi av vekkerklokka til naboen i 6-7 tida. Dei skulle reise avgårde ganske tidlig, men det gjorde egentlig ingenting, for vi skulle også reise denne dagen- og fekk då komt oss opp tidlig, gjort oss klare og kom oss vidare på reisa vår innen kl var 9.



Leikeplassen på campingen.


Å sove i telt:
Eg må innrømme at det kjentes litt at eg sov på hardt underlag i teltet. Det var egentlig verst første natta, og eg vart nok litt stiv og støl, kanskje det kom av at eg hadde litt lite luft i den sjølv-oppblåsbare madrassa mi? Men eg sov ganske greit dei neste nettene, når eg blei vant til å sove i soveposen. Ingen vond rygg, kun litt øm på hoftene ;)


Eg og eldstejenta lærte oss å lage hamp-armbånd i ferien


Dette var eit glimt fra ferieturen vår i telt, og vi er blitt ein erfaring rikare. Turen til og fra Grimstad-Arendal tok oss 1-2 dager, og då overnatta vi ei natt i telt og eit par netter i hytta pga regn. Den siste natta før vi kom heim overnatta vi i telt pga regnet, for det frista ikkje å sette opp teltet for kun ei natt og i regnvær. Og det var veldig deilig å få sove i seng igjen!! Og det var deilig å ha masse plass å bevege oss på inne!
Men det var kjekt å telte i ferien, og eg gjer det gjerne igjen så lenge vèret er nokonlunde bra og så lenge vi held oss på samme plass nesten heile tida så vi slepp å sette opp teltet på nytt kvar natt.
Her er parkane vi besøkte på ferien: Reisemål og attraksjoner
(bilder fra sommerfuglparken kommer...)

NB! Dette innlegget blei egentlig skreve i 2009, men av ein eller anna grunn så har det lagt seg her blandt mine nyaste innlegg då eg endra litt på det....

Dette innlegget er med i månedens tema hos Foreldremanualen: Reise med barn

2 kommentarer:

  1. Spennende lesning!!

    Vi hadde også lyst til å forsøke oss på campingliv i år, men det endte opp med hotellferie pga dårlig vær.

    Men når jeg leser dette, skjønner jeg at vi kanskje burde ha vært litt tøffere! Kanskje vi skal forsøke når minstemann er litt større. :-)

    SvarSlett
  2. Ser ut som Dykk hadde ein kooooseleg tur! :)

    SvarSlett

Set stor pris på kommentarer, om du ikkje har konto så merker du innlegget med "anonym" :)