lørdag 18. september 2010

20 ting å si til sine barn




* Jeg elsker deg! Det er ingenting som kan få meg til å slutte å elske deg. Ingenting du gjør eller sier kan noensinne forandre på det.

*Du er fantastisk! Jeg ser på deg med beundring. Ikke bare på det du kan gjøre, men på den du er. Ingen er som deg. Ingen!

*Det er helt ok å gråte. Mennesker gråter for alle mulige ting; når de er såret, trist glad eller bekymret. Når de er sinte, redde eller ensomme. Når de føler. Voksne gråter også. Jeg gjør.

*Du gjorde en feil. Det var ikke riktig. Mennesker gjør feil. Jeg gjør. Er det noe vi kan ordne opp i? Hva kan vi gjøre? Det er over nå. Du kan starte på nytt igjen. Jeg vet du er lei deg for det. Jeg tilgir deg.

*Du gjorde det rette. Det var skummelt/hardt for deg. Selv om det ikke var lett, så gjorde du det. Jeg er stolt av deg. Det burde du også være.

*Jeg beklager. Tilgi meg. Jeg gjorde en feil.

*Du kan forandre mening/ombestemme deg. Det er bra å bestemme seg, men det er helt ok å forandre mening også.

*For en flott idè! Du tenkte virkelig hardt nå! Hvordan fant du på dette? Fortell meg mer! Du er smart!

*Det var snilt gjort. Du gjorde noe hyggelig og hjelpsomt mot ham/henne. Det må føles godt inni deg. Tusen takk!

*Jeg har en overraskelse til deg. Det er ikke tid for bursdagen din enda og det er egentlig ingen grunn for overraskelsen. Bare en overraskelse. En liten en.

*Jeg kan vente. Vi har tid. Du trenger ikke forte deg denne gangen.

*Hva har du lyst til? Det er din tur til å velge. Du har flotte idèer. Det er viktig å følge opp interessene sine.

*Fortell meg om det. Jeg vil gjerne høre mer. Hva skjedde så? Jeg lytter.

*Jeg er her. Jeg går ikke uten å si hadet. Jeg ser deg. Jeg hører på deg.

*Vær så snill og takk. Dette er viktige ord. Hvis jeg glemmer å bruke dem, vil du minne meg på det?

*Jeg savnet deg! Jeg tenker på deg når vi ikke er sammen.

*Bare prøv. Litt. En liten bit/et lite skritt. Det kan hende du liker det. La oss se. Jeg skal hjelpe deg om du trenger det. Jeg tror du kan klare det.

*Jeg skal hjelpe deg. Jeg hørte du ropte. Her er jeg. Hva kan jeg gjøre? Hvis vi jobber sammen, så får vi det til. Jeg vet du kan klare det selv, men jeg hjelper deg gjerne siden du ba om det.

*Hva ønsker du deg/drømmer du om? Det er ikke bursdag enda, og vi har ikke noe ønskebein, men det allikevel morsomt å høre om hva du ønsker, drømmer og håper.

*Jeg husker når...... Jeg vil aldri glemme.... Når du var liten...... Jeg elsket deg da også..... Jeg har alltid et bilde av deg inni meg

Kilde: Facebook. Forfatter ukjent.


2 kommentarer:

  1. Så fantastisk!
    Dette er noe alle burde tenke på - både å være ydmyk, tilgivende og kjærlig mot sine barn. Å kunne fortelle dem hva som er riktig og galt, å kulle trøste dem, å kunne lose dem gjennom vanskelige situasjoner.
    Flott skrevet!
    Ha en herlig lørdagskveld!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Så flott skrevet♥
    Og absolutt noe å huske på!

    Må ha noen vanlige hverdagsbilder av ungene på bloggen også! Det er jo de det er mest av:)
    Håper du har en fantastisk kveld!
    Klem♥

    SvarSlett

Set stor pris på kommentarer, om du ikkje har konto så merker du innlegget med "anonym" :)